Balandžio 25 d., ketvirtadienis | 24

Vis labiau populiarėjantys vikšrai konkuruoja su ratais

LŽŪKT informacija
2012-07-27

Ūkininkai nori turėti kuo mažiau problemų, ypač grūdų derliaus nuėmimo metu. Jie vis labiau domisi kombainais, lengvai įvažiuojančiais į drėgną lauką, todėl pastaruoju metu itin populiarėja vikšriniai kombainai.

Kas lėmė susidomėjimą vikšrais?

Didėjant laukų plotams, ūkininkai turi nuimti didžiulius kiekius kiek galima sausesnių grūdų, o tam tinkamas laikas kartais būna ribotas. Taigi, turėti kombainą, kuriuo galima dirbti tada, kai kitų stovi pastogėse, yra privalumas.

Be to, yra ir kitų vikšrų privalumų: iki 65 proc. galima sumažinti dirvos suspaudimą ir bendrą transporto plotį iki 3,2 metro. Tai svarbus privalumas. Dabartiniai kombainai su pilnu bunkeriu sveria daugiau kaip 30 t, o dvi trečiosios šio svorio tenka priekinei ašiai.

Pasak New Holland atstovo, galima pradėti nuo 19 t kombaino, bet platesnis korpusas gali pridėti dar 3,5–4 t, o pilnas 12000 l grūdų bunkeris – dar 9 tonas. Sausu oru viskas tvarkoje, bet drėgnu – gali būti problemų.

Kokie gamintojai siūlo vikšrinius kombainų variantus?

Pirmoji įmonė, pradėjusi gaminti visiškai integruotus guminius vikšrus Terra-trac, buvo Claas. 2010 m. buvo parduota 400 Terra-trac komplektų, pusė iš jų – parduota Jungtinėje Karalystėje. Štai 2011 m. dėl lietingo klimato Prancūzijoje ir Vokietijoje buvo parduota 1000 komplektų.

Vokietijoje taip pat didžiulė Europos vikšrinių kombainų rinka. Susidomėjimas vikšrais čia didėja ne tik dėl dirvos suspaudimo, bet ir dėl griežtų eismo taisyklių, ribojančių mašinų plotį iki 3,5 metro.

Praėjusiais metais John Deere ir New Holland paskelbė, kad ant savo kombainų nebemontuos kitų gamintojų vikšrų, o juos pradės gaminti patys.

Parengta pagal užsienio informaciją