Užauginti ar pagaminti produktą yra tik dalis ūkininkų darbo - labai svarbu rasti ir pirkėją produkcijai. Iniciatyva „Kaimas į namus“ skuba į pagalbą ir siūlo gamintojams bei vartotojams susitikti interneto erdvėje.
Interneto platforma „Kaimas į namus“ (www.kaimasinamus.lt), kurią šiuo metu administruoja VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra, Lietuvoje startavo prieš septynerius metus, tačiau jos svarba smulkiesiems žemės ūkio produkcijos gamintojams išryškėjo tik susidūrus su koronaviruso pandemijos grėsme ir karantinu.
Ši netradicinė interneto platforma pritaikyta būtent trumposios tiekimo grandinės dalyviams, t. y. smulkiesiems ūkininkams ir gamintojams, kurie pagamina nedidelius kiekius produkcijos. Tai gera išeitis tiems, kurie daugiau laiko skiria savo produkcijos gamybai negu rinkodarai ar prekybai. „Kaimas į namus“ pasirūpina vietos produktų realizacija – informuoja vartotoją apie galimybę norimą produktą nusipirkti tiesiai iš ūkio.
„Kaimas į namus“ platformoje dalyvauja beveik 400 vietos ūkių.
Platforma nėra elektroninė parduotuvė, ji veikia virtualaus turgaus principu. Produkcija nėra kaupiama sandėliuose ir tarpininkų čia taip pat nėra. Tai - vieta susitikti ūkininkui ir potencialiam pirkėjui. Ūkininkai gali patys, susikūrę savo paskyrą, skelbti apie savo užaugintus pagamintus produktus, nurodyti kainas, transportavimo iki vartotojo sąlygas ir kt.
Vartotojai turi dvi galimybes: susisiekti tiesiogiai su gamintoju tinklalapyje nurodytais jo kontaktais arba jungtis prie www.kaimasinamus.lt sistemos ir susikurti paskyrą bei prisijungti prie jau esamos bendruomenės, o gal sukurti savo bendruomenę ir užsisakyti produktų.
Labai svarbu tai, kad vartotojus produkcija pasiekia tiesiai iš ūkininko, kuris atsako už savo produktų kokybę, rankų.
VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra pastebi, kad dėl koronaviruso pandemijos Lietuvoje paskelbus karantiną, „Kaimas į namus“ lankomumas pastebimai suaktyvėjo – kasdien ją aplanko 400 - 600 vartotojų.
Šis virtualus turgus turėtų patikti tiems žmonėms, kurie mėgsta mažas parduotuvėles ir renkasi tik išskirtinius produktus - kokybišką, sveikatai palankų, šviežią vietinį maistą.
Patogu tai, kad www.kaimasinamus.lt visas tiekėjų tinklas sužymėtas ir žemėlapyje. Pirkėjai gali iš karto pamatyti, ar pieno, vaisių ir mėsos pavyks nusipirkti kaimynystėje, o gal tiekėjų teks ieškoti kituose šalies rajonuose. Paspaudus ant pasirinkto taško žemėlapyje, galima sužinoti ūkio pavadinimą, kas jame gaminama, ūkininko kontaktus. Atkreiptinas dėmesys, kad žemėlapyje violetine spalva pažymėti taškai žymi ūkius, kuriuose auginama ekologiška ir sertifikuota produkcija.
Platforma „Kaimas į namus“ suteikia unikalią galimybę vartotojams burtis į valgytojų bendruomenes. Šiam tikslui turėtų pasitarnauti ir socialinio tinklo Facebook paskyra „Kaimasįnamus.lt“, prie kurios šiuo metu prisijungę jau 2,3 tūkst. sekėjų.