Spalio 30 d., trečiadienis | 24

11 nepaprastų faktų apie Indijos pieno ūkį

LŽŪKT informacija
2015-06-23

Pienininkystė Indijoje kaip diena ir naktis skiriasi nuo to, ką britų ūkininkai laiko pienininkyste. RS Sodhi, Gudžarato kooperatyvų pieno prekybos federacijos (Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation (GCMMF) generalinis direktorius pribloškė Pieno pramonės informacinės konferencijos (Dairy Industry Newsletter Conference) dalyvius tokiais neįtikėtinais faktais ir skaičiais:

Buhalterinė apskaita. Horizontali. Straipsnių viduje.

1. Indija yra didžiausia pieno produktų gamintoja ir vartotoja pasaulyje. Pieno gamyba siekia 140 mlrd. litrų per metus. Šalis apsirūpina pieno produktais, paklausai kiekvienais metais augant 4,5 procento (JK ūkininkai 2014–2015 m. pagamino 14,4 mlrd. litrų pieno).

2. Iš tų 140 mlrd. litrų apie 50 mlrd. litrų ūkininkai pasilieka saviems poreikiams tenkinti.

3. Tačiau laukiama kainų pokyčių. Pieno sektorius yra apsaugotas nuo užsienio importo ir kainos, mokamos GCMMF ūkininkams, kuri kyla apie 9 proc. per metus.

4. GCMMF nariai – 3,6 milijono ūkininkų, kuriuos jungia kaimo kooperatyvų ir regioninių grupių tinklas.

5. Pieno gamybos sąnaudos beveik gali konkuruoti su sąnaudomis Australijoje ir Naujojoje Zelandijoje ir yra mažesnės negu ES. Indijos pienininkystei būdingos mažos sąnaudos ir žemas našumas.

6. Indijoje yra 300 milijonų galvijų. Vienas trečdalis – buivolai, duodantys 55 proc. viso pieno.

7. Tačiau šalyje, kurioje gyvena 1,4 milijardo žmonių, vidutinis bandos dydis yra 1–2 karvės.

8. Vidutinis pieno ūkininko grynasis pelnas yra 387 JAV doleriai (247 svarai sterlingų) iš karvės per metus. Tai nėra daug, kai turi 1 ar 2 gyvulius.

9. Pienininkystė dažniausiai – moterų užsiėmimas. Jos prižiūri gyvulius, kol vyrai ieško uždarbio kitur.

10. Indijos ūkininkai gauna 80–86 proc. nuo kiekvienos rupijos, kurią vartotojai išleidžia pienui. Taip yra užtikrinamas tiekimo grandinės efektyvumas ir labai nedidelis stambių mažmenininkų skaičius. Tuo tarpu Britanijos ūkininkų dalis – apie 36 proc. parduotuvės kainos.

11. Populiariausias pieno pardavimo būdas yra fasuoti jį plastikiniuose maišeliuose. Jų GCMMF kasdien parduodama 20 milijonų. Antras geriausiai perkamas produktas yra „ghee“ – išvalytas lydytas sviestas.

Pasterizuotas pienas supilstomas į pusės litro pakuotes ir sudedamas į paskirstymo dėžes © Nick Cunard/CHI-Photo/REX

Parengta pagal užsienio spaudą