Ne paslaptis, kad verslininkams reprezentacinių sąnaudų sąvoka puikiai pažįstama. Su ja daug rečiau susiduria žmonės, vykdantys individualią veiklą, taip pat ir ūkininkai. Vis tik kai kuriuos atvejus verta aptarti.
Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainėje galime rasti tokį apibūdinimą: „Reprezentacinės sąnaudos – vieneto lėšos, kurias jis skiria naujiems verslo ryšiams su kitais vienetais arba fiziniais asmenimis, išskyrus vieneto darbuotojus, akcininkus, savininkus ir kontroliuojamuosius, kontroliuojančius vienetus ar kontroliuojančius nuolatinius gyventojus, užmegzti arba skirti esamiems pagerinti. Reprezentacinės sąnaudos patiriamos konkrečių asmenų naudai.“ (Valstybinė mokesčių inspekcija (22 str. 2-5 d., 2021).
Dažniausiai reprezentacinių sąnaudų sąvoka girdima kalbant apie įmones, tačiau jos aktualios ir žmonėms, besiverčiantiems žemės ūkio veikla. Ūkininkai taip pat gali naudotis reklama reprezentuojant savo teikiamus produktus, paslaugas. Tik reikia nepamiršti, kad reprezentacinėms sąnaudoms priskiriami veiksniai, kurių paskirtis:
Jeigu renginys organizuojamas darbuotojams, sąnaudos negali būti priskiriamos reprezentacinėms.
Svarbu žinoti, kad iš išlaidų atskaitoma ne daugiau kaip 50 % reprezentacinių sąnaudų (tik 50 % nuo išleistos sumos yra leidžiami atskaitymai). Taip pat tokių atskaitomų sąnaudų suma negali viršyti 2 % vieneto pajamų per mokestinį laikotarpį. Taigi, reprezentacinių sąnaudų dalis, viršijanti leistiną 50 proc. ribą ir 2 proc. įmonės pajamų ribą, laikoma neleidžiamais atskaitymais.
Reprezentacinės sąnaudos turi būti dokumentuojamos. Dažniausiai surašomi reprezentaciniai aktai. Jie yra laisvos formos dokumentai (pvz. kasos išlaidų orderiai), kuriuose nurodoma informacija, kuri pagrindžia, kad išlaidos yra reprezentacinės.